Fenntarthatósági Témahét

Fenntarthatósági Témahét

A projektről

Minden évben megrendezésre kerül a Fenntarthatósági Témahét. A 2024-es kampány koncepciójáért és kivitelezéséért az Unger and Partners csapata volt felelős. Ebben az évben a kiemelt témák a levegő és élővilága, a szabadidő, a körforgásos gazdaság, a hulladékkezelés és a tudatos fogyasztás voltak. A kampány ideje alatt több héten keresztül az iskolások elemeket és régi telefonokat gyűjtöttek, amelyeket pontokra válthattak be.

A kampány vizuális tervezésének alapjait olyan tényezők mentén alakítottuk ki, amelyek az iskolás korosztály, különösen a felső tagozatosok számára vonzóak és hatékonyak voltak.


1. Elsődleges szempontként a látványosságra helyeztük a hangsúlyt, hiszen egy színes, 3D-s, különleges, egyedi formájú és esztétikus kampányra sokkal inkább felfigyelnek a diákok, és tovább meg is marad az emlékezetükben.


2. Fontosnak tartottuk, hogy a kampány vizuális elemei kiemelkedjenek az iskolai zajból, így nem csupán újabb információdarabok voltak a mindennapi ingerrengetegben.


3. Cselekvésre ösztönző elemeket építettünk be a tervezésbe, hiszen a passzív figyelés helyett aktív részvételre akartuk ösztönözni a diákokat.


4. A vizuális világ kialakításakor a diákok saját stílusát és érdeklődését 
vettük alapul, hogy a kampány valóban releváns legyen számukra, és könnyen tudjanak azonosulni vele. Olyan eszközöket használtunk fel, amelyek a célcsoport számára menők.


A projektről

A kampány sikeressége számokban is kimutatható volt:


– A résztvevők száma az előző évekhez képest 29%-kal növekedett.
– 25%-kal több iskola vett részt az elemgyűjtésben.
– 47%-kal több iskola gyűjtött telefont.
– 70%-kal nőtt a résztvevő diákok száma.
– 25%-kal nőtt az elemgyűjtő diákok száma.
– 81%-kal nőtt a telefont gyűjtő diákok száma.
– 43%-kal több elem gyűlt össze.
– 9%-kal több telefont gyűjtöttek.


Az általunk kezelt TikTok csatorna videóinak átlagos nézettsége a kampány időszaka alatt 700.000 volt.

A legnézettebb videónk 3,3 millió főt ért el.



Instagramon 1.614.315 felhasználót, míg Facebookon 1.488.970 felhasználót értünk el a kampányidőszak alatt.

Vezérel

Felépítettük és briefeltük a projekt csapatot, kialakítottuk a felelősségi köröket és a fázisokra bontott munkameneteket. Kutatásokat végeztünk abban, hogy a gyerekeket milyen nyelvezettel szólítsuk meg vizuálisan és stilisztikailag is.

Épít

Kitaláltuk és kiviteleztük egy Magyarországon egyedülálló kampányt, ami kifejezetten a fiatalok nyelvezetén alapul. Kitaláltuk és elkészítettük a Témahét teljes tartalmi koncepcióját, arculatát és tartalmait.

Szervez

Minden részletre kiterjedően felügyeltük és irányítottuk a csapatunk munkáját a kivitelezés, megvalósítás során. Nyomdai leadásra elkészítettük a plakátokat, amit aztán minden iskolának kiküldtünk. Irányítottuk, felügyeltük az arculati elemek legyártását. Elkészítettük, legyártottuk a tartalmi anyagokat, kontenteket (social media posztok, kisfilmek, TikTok) , hirdetési anyagokat. Szöveget írtunk a Témahét kommunikációjához és a különböző típusú kommunikációs anyagokhoz. Megterveztük és elkészítettük a webes felületet, majd felügyeltük a webfejlesztők munkáját.